Beleidsplan

1. Doel

De stichting heeft tot doel om jongeren in ontwikkelingslanden ,die nog geen hulp aangeboden krijgen maar aan hun lot zijn overgelaten,te helpen. We richten ons op jongeren van 12 tot 30 jaar oud. In ontwikkelingslanden krijgt niet iedereen een studiefinanciering. Door gebrek aan geld kunnen sommigen na de basisschool niet verder studeren. Door deze jongeren financieel te ondersteunen, geven wij hun de kans op een betere toekomst.

2. Werkzaamheden van de Stichting.

De stichting wil haar doel bereiken door studiebeurzen beschikbaar te stellen aan de studenten waarvan de familie de opleiding moeilijk kan betalen. Om hiervoor in aanmerking te komen, moeten zij een voorstel doen hoe zij na hun studie andere kinderen gaan helpen bijvoorbeeld: sponsors van de stichting worden of studie van een kind op zich nemen.

3. De manier waarop de stichting geld werft.

Stichting Little Hand werkt nu met particulieren die incidenteel of periodiek een bedrag storten. Hierin geldt nadrukkelijk geen minimaal bedrag “al het klein beetje helpt”. De werving van geld gebeurt op een kleinschalige maar effectieve, directe manier zoals tijdens contacten met relaties, zowel privé als zakelijk.

De stichting wil ook geld binnen krijgen door:

·Sponsering, donaties (giften), fondsenwerving. Dit kan bijvoorbeeld middels brieven, telefonisch of door folders toe te zenden of te overhandigen en collecteren.

·Het voeren van acties voor het verkrijgen van financiële middelen. Dit kan door persoonlijke initiatieven van mensen of organisaties.

·Dagbladen en tijdschriften benaderen om voor haar doelstelling steun te verwerven.

4. Het beheer en de besteding van het vermogen

De stichting beheert Bankrekeningnummer/IBAN: NL07 INGB 0006641484 t.n.v. Stichting Little Hand

De ontvangen gelden (zie artikel 3 van de statuten) worden aangewend ten behoeve van de uitvoering van de doelstelling van de stichting:

·startkosten zoals aanschaf lesmateriaal

·schoolgeld

·Levensonderhoud voor studenten op universiteit.

Het positief saldo na gedane uitgaven zal ten dele op rentedragende rekeningen worden.

Aan het einde van het boekjaar( dat loopt van 1 januari tot 31 december) worden door het bestuur de boeken van de stichting afgesloten. Daaruit worden de jaarstukken, bestaande uit de balans, een staat van baten en lasten over het betreffende boekjaar opgesteld. Deze stukken worden binnen zeven maanden na afloop van het boekjaar door alle bestuurders ondertekend.
In een vergadering voor de afloop van het boekjaar stelt het bestuur een begroting van de baten en lasten van het volgend boekjaar vast.

5. Het bestuur

Het bestuur bestaat uit een voorzitter, vice-voorzitter, secretaris- penningmeester. Het bestuur vergadert, indien het nodig is. Via de mail houden de bestuursleden elkaar van de ontwikkelingen op de hoogte. Er zal regelmatig overleg plaats vinden met sponsors/instellingen, die ons in belangrijke mate ondersteunen.

De werkzaamhedenvan het bestuur bestaan onder meer uit:

·Per kwartaal overleg over diverse zaken

·Geldwerving via donateurs en advertenties

·Het promoten van de doelstellingen van de stichting in zo breed mogelijke kring

Alle werkzaamheden, die door de bestuursleden worden verricht, worden zonder beloning uitgevoerd. Ten behoeve van de stichting gemaakte onkosten, komen de vergoeding in aanmerking

Namen van bestuurders:

H. Nyirarugendo : voorzitter
J.P. Bot: vice-voorzitter
D. Kambabazi Suku: secretaris - penningmeester

6. Overzicht gegevens Stichting

Stichting Little Hand is een Stichting en is ingeschreven onder KvK nummer : 63777924

Het fiscaal nummer (RSIN nummer) van de Stichting is: 855397123

Het bankrekeningnummer/ IBAN van de Stichting is: NL07 INGB 0006641484

Contacten met de stichting verlopen via stichtinglittlehand@gmail.com

Bezoekadres : Irissenstraat 4, 1738CG Waarland.

Het bestuur bestaat uit een voorzitter, Vice-voorzitter, secretaris -penningmeester en 3 algemeen bestuursleden.

H. Nyirarugendo : voorzitter
J.P. Bot: vice-voorzitter
D. Kambabazi Suku: secretaris - penningmeester
F. Ruiter : algemeen lid
B. Ntabahwana Suku : algemeen lid
B. Nikuze: algemeen lid

Stichting Little Hand

Welkom bij Stichting Little Hand! Als goed doel zetten wij ons in voor gezinnen die willen bijdragen aan de toekomst van kansarme kinderen in Afrika. Door middel van onze projecten maken wij het mogelijk dat deze kinderen kunnen studeren en zo een betere toekomst tegemoet gaan.